بدسكتور هارد يا سكتور هارد
تخصصی سخت افزارونرم افزار کامپیوتر

bad sector

هارد دیسک یکی از مهمترین اجزاء در کامپیوترها می باشد که تمامی اطلاعات بر روی آن ذخیره می شوند. اما این قطعه بسیار حساس بوده و هر لحظه ممکن است به دلایل مختلفی نظیر نوسان برق ، ضربه ، کار زیاد یا… از کا باز ایستد و دچار مشکلات فراوانی شود. رایج ترین مشکل در هارد دیسک آسیب دیدن سکتورها می باشد که به “بد سکتور” معروف است.(سکتور یکی از کوچکترین تقسیمات سطح هارد دیسک است) بد سکتور به مکان هایی از هارد دیسک گفته می شود که دیگر قابل خواندن نیستند.بد سکتور ها دو نوع هستند فیزیکی ’ منطقی متاسفانه بد سکتور های فیزیکی به هیچ عنوان قابل رفع نیستند شخص و یا نرم افزاری نمیتواند چنین ادعایی را داشته باشد اما بد سکتور های منطقی قابل رفع هستند بنا بر این در صورت مشاهده این مشکل هر چه سریعتر به رفع بد سکتور ها اقدام نمایید .
برای رفع این مشکل فرمت کردن یکی از اولین اقدام است . فرمت کردن به منظور ایجاد شیار در روی دیسک سخت انجام میشود. و دو نوع است فرمت سطح بالا بمعنی فرمت سطح منطقی و بل نرم افزاری  انجام می گیرد که وظیفه آن ایجاد شیار و سکتور ها بصورت منطقی روی هارد دیسک میباشد ’ سطح پایین به معنای فرمت سطح فیزیکی یعنی ایجاد شیار و سکتور ها بصورت فیزیکی هارد است این نوع فرمت به دلیل اینکه در سطح دیسک سخت انجام میشود ممکن است ساعت ها طول بکشددر واقع تقسیم بندی سطح دیسک به منظور آدرس دهی مکانهای مختلف و قانون مندی ذخیره سازی انجام میشود.این نکته رو در نظر داشته باشید که اگه هاردتون جدید است و یا نو خریدید فرمت سطح پایینش نکنید بلکه این کار رو کسانی باید انجام بدهند که اولا
هاردشون زیاد صدا می ده و مشکلاتی که خودتون بهتر میدونید ولی این مطلب رو تذکر بدهم
که مسولیت عواقب کار به عهده خودتون کلیه اطلاعاتتون پاک می شه هاردتون می شه عین هاردی که روز اول خریدید شاید هم دیگه هاردتون به درد نخور بشه خلاصه مسولیت عواقبش با خودتونه.
خلاصه دوستان مسولیت عواقب فرمت سطح پایین با خودتونه شما اگه می دونید که این ریسک رو می کنید فرمت سطح پایین کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, توسط قاسم ابناوی |